Bumling Open 2008

Nu drar vi igång på redigt, 37 killar och 9 tjejer visade framfötterna på tjockmattan och kämpade in i det sista. Mina insatser var väl lagom att skryta med, eller visst jag ställde upp iallafall. Mina mål var att inte komma sist, sätta iallafall ett kvalproblem och slå Daniel O. Jag hade fyra killar efter mig och jag toppade två problem men dock slog jag inte Daniel denna gången. Men vänta du!!!

Andra kändisar var förutom Jimmy, Axel och Hampus som tappert slogs om slutjuggarna. Jimmy och Axel kom till final och Hampus fick se sig besegrad, fast de "bara" skulle till Hönö för att klätra. Storm??? Jimmy har en förmåga att frige alla energiceller i kvalen och helt glöma att ladda om till finalen. Liksom, en macka eller två kan han väl stoppa ned i säcken innan han ger sig iväg!!! Känner att det fattas lite mognadspoäng här. På tal om mognadspoäng så har han ju ett nyskaffat körkort iallafall. Axel kunde liksom inte komma tilbaka efter fetemissen på HF1:an han försökte desperat hålla fast slutgreppet men trillade snabbt ned på mattan. Det gällde att hitta balansen och smyga sig fram med pekfingrarna. Liknande problem (DF1) hade tjejerna fast i mina ögon såg det totalt livsfarligt ut!!! Det gällde att sträcka sig runt hörnet och peta på en slopers, vad jag såg var det bara Malin som fixade det. Men iallafall, hade man gett allt och chansat då hade man slagit sig rejält mot väggen och hamnat mellan mattan och väggen. Se upp!

De andra problemen var helt underbara att se finalisterna klättra och spekulera på sekvenser, mest ackrobatisk var Kalle med mest antal fotenovanförhuvudet, det är kul att se på. Över lag såg killarnas problem svåra ut, det var få som toppade HF3, HF4 och HF5, om ens någon gjorde det.

Musiken var helt klart godkänt! Jag pratade med Herr DJ och han var frustrerad, hur skulle han hålla igång musiken i 10-12 timmar??? Han hade iallafall en fjärill flygande runt sig.

Alla HKK:are ska vara stolta, ni jobbade hårt och sånna som ni gör att det kan bli nya tävlingar och minst lika många deltagare nästa gång!
Tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0