World Chamionship 2007 i soffan

Hehe, i helgen kunde jag inte göra annat än att leta rätt på Livesändningen till World Chamionship 2007. Efter några ofattbara spanska sidor kunde jag äntligen luta mig tillbaka och titta på klättringen. 

Speed... det var häftigt att se klättrarna nästan mer eller mindre springa upp för väggen.  Men vad gick det hela ut på egentligen?

Lead... -hon tappade kritpåsen, ju!!! Tjejerna var roligast att se, de kämpade och jag gillar deras teknik och problemlösningar. Killarnas final led var tråkig, de klättrade till och med neråt i en travers, allt för att få pumpande leder. Norges talang Magnus Mitbö var cool nog att hoppa av redan innan den tråkiga traversen, tror inte att han missade något, förutom 1:a platsen. Heia!

Bouldring... den mest röriga semin jag sett, vad händer? Hade de 12 block att klättra på eller? Jag fick knappt se en person klättra ett helt problem innan filmgubbarna klippte in en annan klättrare, störande. Väggarna såg ut som den i mitt garage, var är de coola formationerna, vinklarna och nytänket? Kan tänka mig att rulliansen med så många klättrare ute samtidigt var bra för deltagarna.
Finlaproblemen var ganska likvärdiga, inget nytt, inget woaw det har jag aldrig sett förut. Den roligaste var den starten på tufan då man skulle ställa sig på alla fyra för att gå vidare, såg ganska löjligt roligt ut då någon satte sig på tufan och sedan ställde sig upp för att sträcka sig till 4 bautaslopers i taket långt ut. Jag tyckte att avsluten på problemerna var för lätta, såg så ut från soffan iallafal. Hehe... Och var tog alla dyjnos vägen då? Japanerna var roliga, och den franske med hatten.

Musiken... Spanien kan knappast ha bra musiksmak, för den musiken de spelade somnade jag till. En gång hörde jag Rammstein (Du hast från sekelskiftet) och Linkin Park, resten var Spansk folkmusik. HALLÅ!!!

Speakern... ska man sända live över nätet vore det väl bra med en internationell speaker? Ibland pratade han engelska men mest en massa kvack kvack.

Live... Hoppas att detta utvecklas och att man kan följa sporten från andra tävlingar globalt. En trevlig stund hejande på klättrarna, ibland skrek jag -komigennu! Ta i! Men härregud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0