Anderskartar.blogg.se

Måste bara promota Eskilstuna-Anders nya blogg, en väluppdaterad och kul blogg om gänget i E-tuna och klättringen som den borde vara. Mannen, den långe smala och altid glada har sedan ett tag köpt en kamera med bytbar objektiv, en EOS 30D. Med denna har han valt att dela med sig av sina bilder till oss som bara längtar att sätta klorna i graniten eller plasten.

Det klättras mest rep och bouldring i E-tuna dock kan det förekomma kilformade mockapärer åxå. Anders bättre hälft Hanna jobbar med sin "oj det här kan göra ont" fobi, senast på bloggen höll hon visst på att träna fall. Jag lovar att det ska mycke innan jag tar fall, helst downclimbar jag, fast visst ett fall med bulten i maghöjd kan jag ta men så fort jag kommer över bulten så tar jag hellre i och tittar uppåt. Eller så inser jag att det är låga höjder som gäller med paddan. Låg höjd... smaka på den...

Det snickras mycke i smedjestan, en ny klubbsida och inte minst en uppgradering av lokalen. Eldsjälar (hatar det ordet) har byggt nya boulderhörnor och en fet tak-tunnel. Kolla in bilderna... Jag fick prova på Tak-tunneln och jag lovar att det var skithäftigt, att klättra så många moves på en gång liksom, och sen när man kommer upp så åker man på rumpan ned till starten och sen kör man igen... Hehe. Ser att ni E-tunabor har rediga ryggmuskler... eller?

Nu räcker det, ska gå tur med Juni vi behöver lite frisk luft.
image174
Anders i Söcke (Arkiv)

PS: Grattis till Bergsport reportaget och Wilson regerar!!!

Kommentarer
Postat av: anderss

Tack Dan! För dom fina orden :D

2007-09-15 @ 22:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0