Kjuge... för sjuttioelfte gången...

Kjuge... för sjuttioelfte gången... kan det vara kul? Vad gör man i Kjuge egentligen?

Mina tankar går lite åt olika håll nu för tiden när jag tänker på Kjugekull, ena gången: Yes nu ska jag kötta!!! andra gången: Fan vad surt!!! Jag har liksom sett Kjuge och om jag jämför med andra crags i södra S som Knutby, Järnforsen och Hult så ligger Kjuge inte i topp längre. Jag kan känna att en heldag i Hult skulle ge mig mer än att förnedras på samma problem gång på gång i Kjuge. Hult, ett ganska färskt område mellan Värnamo och Växjö med fina problem och potential för mera utvecklig i Varnamoanda (helst 20 problem/varianter per block). Sen har vi Knutby utanför Linköping med två besök måste bara prioriteras högt. Och inte minst Järnforsen, Smålands svar på Kjuge, ett outmätteligt antal problem väntar på att bli framborstade. Men nää... det blir Kjuge iallafall...

Hur många gånger har jag hängt på Första stenen i Kjuge? Haha!!! Tönt!

Nu vädjar jag till er alla att tänka om nästa gång, rikta näsan åt ett annat håll och mot nya mål. Vi har bara några timmar till Raz-place i Västervik, hela västkusten, Nybro, ja listan kan göras lång.

Åh vad skönt att få dela med mig av detta...

Lite bilder från Lördagens VK2 klubbresa:
image222

image223

image224

image225

image226

image227

Tnx!


Kommentarer
Postat av: anders

sändes det nåt då?

2007-10-08 @ 13:34:02
Postat av: Dan

Vad tror du??? Hehe... Nej! En 5a slabb...

2007-10-08 @ 20:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0