Kjugekull den Sjuttonde Februari TvåtusenSju!

Jag o Jimmy glider ned till Kjuge, vi ska ticka några hårda problem hade vi tänkt.
Väl framme vid Fjälkingamacken var det dags att tanka bilen. 250 kronor bensin blev det, och jag skulle betala... Eh men katten! Mitt VISA-kort ligger i jobbajackan! Jag har just fått ett nytt VISA-kort den hade jag med mig, så vi försökte med den som till och med var oaktiverad. Nix!
-Eh hur gör vi nu?
Vi körde in till Fjälkinge Bank, där rånade Jimmy sitt konto på 100 kronor, sen hade han 100 i kontanter och jag 40 kronor. Det fattas en tia!
Efter en stund ropar Jimmy: -Det är ett under jag hittade en tjuga i plånboken, fattar inte hur?
Vi åkte tillbaka och betalade bensinen, men det var inte nog med det:
Dan hade glömt:
VISA-kortet
Vattenflaskan
Flecetröjan
Föraren
Mat
Kanelbullar

Men vi ska vara glada för det lilla för detta kunde ha hänt:
Macktanten kunde ringa till Fjälkinge polisstation och anmält oss för att inte ha pengar. Vi hamnade i Fjälkinge fängelse och fick tre dagars fängelse, vi fick rabatt på två dagar. I vår lilla cell spelade jimmy musik mot gallret, jag stor frebilt och försökte såga mig genom fönstergallret till friheten.
Plötsligt kommer Viktor in.
-Men vad gör du här? Undrade Jimmy.
-Vad har du gjort? Frågade Dan.
-Tyst småpågar! Svarade Vicktor och drog av sig sin tröja. Då visade han upp sin heltatuerade kropp, och vi fattade ingenting.
-Jag ska ta er ut härifrån! Sade Vicktor.
-Jag behöver en bågfil. Sade Dan... lite undrande...
-Det är ingen problem, svarade Vicktor, för jag har taooerat en såh på låret.
Väl ute och på väg till Macken för att betala bensinen kom Dan på ett problem, Kortet.
-Det är ingen problem Dan, jag har tatooerat in magnetremsan på underarmen.
Skönt och vi kunde äntligen rulla ut till Kjuge.
Väl framme vid Monolith kunde inte Jimmy hitta finbetan.
-Det är ingen problem svarade Vicktor, Jag har tatooerat in en betasekvens på ryggen.
Jimmy gled upp för Monolith som om det vore en L.
Efter dagens prestationer Var det dags att åka hem, och då hittade Dan inte sina bilnycklar...
-Det är inget problem, svarade Vicktor, Jag har tattoerat in en Volvobilnyckel på pekfingret.
Och vi kunde lyckligt rulla hem från dagens Kjugeäventyr. Vad skulle vi gjort utan multitoolVickan?
//Dan//Jimmy Februari 2007
Baserades på en sann händelse vid Macken i Fjälkinge.

Kommentarer
Postat av: Viktor

DAN, jag börjar bli orolig. Du låter mer och mer som Sammy!!!!!!

Sen stavar jag Viktor utan ck tack.

2007-02-19 @ 09:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0