Eskilstuna KK KM-lead 07

Okej då var det dags att visa vart skåpet ska stå! Helt otränad begav jag mig norrut till Nordväggen, för att bevisa att även bouldrare kan leda. Jaja, iallafall försöka...
På plats, oj en jäkla massa folk...?
I vimmlet skymtades E-tunas värsta boulderskara, -vad gör de här? undrade jag.
Jag gick försiktigt genom folkmassan, kändes som... eh... att alla tittade på mig... liksom när en främling försöker att... nej jeg vet inte vad... jag var helt tom. Sen klarnade det -jag är ju en bouldrare.

Efter några steg kände jag mig liksom hemma... har typ varit här förut. Jag känner dessa människorna, och de är trevliga. En del springer runt och klipper låssaskarbiner i luften, några doppar frebilt händerna bakom rumpan. Jag kan liksom känna denna atsmosfären, och absolut när jag tittar upp. För fan det är ju upp dit jag ska!

Okej vilka vet hur pump känns?
När det pumpar från armbågen fram till handen, stenhårt! Då har du pump!
Och pump är det enda du kommer att få! Efter 4 klipp...

Man liksom sitter på tjockmattan, min bästa vän, och maserar underarmarna med försiktiga runda rörelser. Tänker: -Aj!

Nu var det ju inte så att jag skulle placera mig bland de tre bästa, och det gjorde jag inte heller. Jag ville bara lära känna mitt riktiga Jag. Och jag kommer tillbaka nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0